Büyük Fetih için


Ezanla başladık, ezanla biteriz.

Tutup da saysan belki bir akşamla yatsı arası, belki duyulmadık, konuşmadık diye yani anlaşılmadık sebebinden yatsı ile sabah arası hikayemdir benim hey hayat.

Anladım ben sizi. Siz oldukça dürüst, namuslu, güvenilir ve sözü sağlam insanlarsınız. Zaten siz de kendinizi öyle düşünüyordunuz. Sorun yok, hemfikiriz işte. Adabınızdan belli oluyor.

Vakit oldu yazdık, aslında kışa giriyorduk. Sorun onun sıcak bir gülümsemesi olmayışıydı. Yani sorun benim. Yoksa mevsim bitim ayı. Son dönemin meşur moda ayı. Hepimizin özelce, güzelce yaşadığı. Elbette sersem aylardan bir kaç ayıyız. Tüm dünya kedi kadar masum, biz kutup kadar ayıyız.

Soğuk kadar soğuk, sıcak zamanı hâd bilmeyen üzülecek olan toplumuz biz.
Besmele ile başladığımız tüm yemek ve içeceklere bir bak kaç ton etmiş. Yıllar yılı yemiş içmişiz.
Bedenen bir borcu geçtim, aldığımızın yanında verdiğimiz gerçekten kötü kokan nesne. En çok olanımıza benzeyeceksek eğer, tam üstündeyiz.

Şimdi mâna zamanı değil. Devrik cümleler devrilmişliğimize hitaptır. Benim devrikliğim mesele değil, dervişliğim hiç değil. Ama mevzu kısa ama mevzu uzun, lütfen artık bilelim.

Zaman doğurur. Zaman doğurduğunda belki 1 saat içinde 100 yıl geçer.
Senin yaşın yaş değil. Saysak kaç damla akmış gözlerimizden, yaşımız o yaş.
Kaşı çatıp yelek giymek değildir sakal. Sakal sünnettir başka bir tel değil.

Ben söyleyeceğimi söylemiştim en evvel.
Sevginin yaşı, ırmaktır.
Aktıkça akası geliyor. Ve biz kuru sarmaşık yaprağı
Hep bir dala takılıyoruz.
Hep bir kıyı kenarı

Büyük bir fetih yapılacaksa, önce kendinde yapacaksın.
İnanç takvim, sabır ve kalem
Üzülmek ve zor olacak bir şey değil bu
İlk meselede elbette istikrar, istiklal
Sabır öyle laftan mallan zamanen olmaz.
Anlayıştır sabır,
Sabır anlayıştır.
Sabra lüzum gereği ve itikadi meseleye girmekle,
Kalben duymaktır acı herneyse
Dediğim üzüleceğiz anlamına gelmez 
Bilakis gizli bir huzur kapısı,
Mâna veremediğin güzel düşlerle düşmeden geri gelebilmektir sabır.

Milyonlarca nefesle uğraşıyorum sana varabilmek için
Yerimde saymak değil, zeminimi olanımı sabitlemem için.
Asl olan ebediyete birlik kurup varabilmeye niyettir zamanım.

Şimdi kalk ve bak bana
Büyük bir Fetih var, ve tez olacaktır.

fsmş

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gavatlar ve Gargat Ağacı

Gece Sineması (The Night Cinema)

Dönümler Dolusu