25.12.2011

Fsms.tv yayında

Eski siteyi iptal edip uzunca bir zamandan sonra yeni sitemizi açmış bulunuyoruz. Fotoğraflarım ağırlıklı olarak yazılarımın da orada olacağını belirtiyorum. Fotoğraflar ve yazılar hakkında yorumlar yapabilir ve fotoğraf çalmadan giderseniz sevinirim. Buyrun bakın burası; www.fsms.tv

19.12.2011

Filmi girişi söyleşisi

Filmde en fazla kaç karakter olmalı?
4 diyelim ki sıkıcı veya boğucu olmasın diye düşündüm.

Bu insanlar zaten başlıca dünya, ayrıca bunları toplayıp ne filmi yapıyorsun?
Öldürmeli ve kargaşalı bir şey olur, katilli karamizah yani.

Bir iyi bir kötü savaşı mıdır bu klişe olarak?
Olabilirdi, üstünde oynandıkça hepsi de masum yalnızca senarist yaramaz çıktı.
Tüm oyuncu arkadaşlar, oyunculuğunu bilecek. Nasıl ki insan olmak başka bir şey... öyle

Film belli bir karakteri mi irdeliyor yoksa deneysel üsluplu mu?
Belli bir karakteri inceliyor biraz. Zaten 1 yıldır yazıpla yazmamak arası kalmış, yazık olmuş bir adam hikayesi çıkacak gibi oldu artık.

Konu nedir bi kısmen?
Konu şu, insanlar üzerinde oynanan garip durum travmaları. İnsanlar ne hissedeceğini nerden bilebilirler? Ölümün olduğunu gördükleri için bilirler. Ne zaman gerçekten de doğru olan bir şey yapıyorum diyebilir bir insan... Yaptığı en doğru ve yararlı olan şey ne olur... gibi soruları cevaplamam gerekiyor aslında ama ben de sana sorayım dedim. eğer cevaplayabilirsen ben sana filmin konusunu anlatacağım canım kardeşim.

Öyleyse biraz da ben cevap vereyim peyki...
İnsanlar bir işe yarar elbette. Sadece kararsız kaldığımızı görüyorum. Verdiğimiz en güzel diyebileceğimiz bir kararda bile mutluluk bir anda kesilebiliyor. Bu mesele, tıpkı güzelce ışık saçan bir ampülün patlaması gibi. Etraf karanlığa bulanıyor. Ve biz bu karanlıktan bir şey alamıyoruz. Belkide bu durumların içindeki baş belirsizliği tutan nokta bu karanlıktan doğup duruyor. Özüne dönmek derlerdir ya, orayı düşündüğün zaman sana sadece tek bir şey görünüyor, söyle bakalım?

Filmin konusu yavaşça anlaşılır oldu. Sanki yerde birbirini parçalamış 2 katil var. Ardından kaçan 2'de karakter. Bu karakterler bütün meseleyi başlatanlar diye geçiyor altyazıda. Namaz vakti geldiğinde camiye girip namazı kaçırmayan bir adam bu. Her durumu kalıplarla yaşıyor. Ne fazla ne eksik derecede. Ne gibi bir durum yaşayıp iki katil arasından geçip derde düşüyor dersin? dertli yanından işliyoruz hayatını. Dua'ları hayatındaki en büyük sevapları. Bir yandan insan öldürüp bir yandan afdilemeyi düşün. Sanki günümüz insanları. İlla kan çıkacak değil. Biz de filmi çekerken salça kullanacağız zaten. Mesele diyarı anlayabilmek, olayla uğraşmaya ne neden?